Boksning som opvarmning

Boksning og den virkning

Boksning er glimrende sportsgren, som utrolig udbredt både, som sport. Men også, som opvarmnings form, da den hurtigt får pulsen op, og får dig i fokus.  De fleste kender Mohammed Ali og Mike Tyson, som er store boksestjerner, de var både kendt for deres gode kondi, med også deres fantastiske fysiske forme.

Styrketræning

Jeg bruger den oftest i forbindelse, med at jeg styrketræner, da det oftest kun tager med 10 hårde minutter, før jeg er godt varm og sveder, også går jeg ellers videre med træningen, du lærer at bruge din krop på en hel anden måde end du er vant til.  Det er ligefør jeg vil sige, at boksning er den hårdeste sportsgren.

Jeg starter ud med at slå på en boksebold, i cirka 5-10 sekunder, hvor jeg løber 10-20 meter frem og tilbage 3 gange,  efterfulgt af 30 sekunders pause. Dette gør jeg op til 5 gange, det kickstarter din krop på en fantastisk måde, før du kan gå videre i trænings centret, eller en anden fysisk sport, som du dyrker.  Men skal bare huske at tage det i sit eget tempo, jeg startede ud med at holde pauser, på 60-90 sekunder, da det som sagt er utroligt udmattenede.

 

Billede: MartialArtsNomad.com