Fitness for begyndere

Indenfor branchen med fitness og workout starter vi alle fra bunden, så vi er alle begyndere på et eller andet tidspunkt i livet. Nogle starter at træne i en ung alder, mens andre først starter senere i livet. Det er heldigvis aldrig for sent at komme i gang, men det skal bare holdes ved lige, det må aldrig gå hen og blive til en sovepude. De fleste starter med at dyrke fitness, mens de endnu er unge, og det er jo en herlig tendens, det er nemlig blevet sejt og moderne at træne og motionere. De unge læser bladet viunge.dk , og her finder vi faktisk en guide for nybegyndere indenfor fitness. Inde på viunge.dk kan du læse en hel artikel om træningsinstruktøren, som kommer med gode tips til begynderne. Han omtaler især, at vi øger vores forbrænding, når vi træner, hvilket styrker vores muskler og giver os mere energi i hverdagen. Desuden får man en flot, stærk og slank krop. I fitness centeret er der et godt kammeratskab, og det er vigtigt for de unge at være del af et socialt netværk. Derved bliver man accepteret af andre, og man er en del af et større fællesskab, og man føler sig elsket, anerkendt og accepteret.

Begyndere laver mange begynderfejl

 

Det er klart, at man i starten er usikker på hele træningsforløbet, og det er nemt at lave små fejl, og dem skal der jo rettes op på, inden man er ude på et sidespor. Her på hjemmesiden for Fitnessworld.dk kan man læse om de 10 mest klassiske begynderfejl.

  1. Man træner for meget.
  2. Man springer over styrketræningen.
  3. Brug maskinerne mere end håndvægtene.
  4. Husk at holde en fridag fra træningen.
  5. Få din puls højere op, du skal være bedre forberedt.
  6. Lav nogle specifikke mål.
  7. Husk at anvende smidighed.
  8. Du må ikke være overkontrollerende, du skal ikke tjekke måleinstrumenterne hele tiden.
  9. Vær motiveret hele tiden, hvilket er nemmere, hvis I træner to sammen.
  10. Din kost skal understøtte din træning, så drop de tomme kalorier.

Således kan en begynder kontrollere sin kropsvægt

Når man træner, så følger man et program, og man vejes omhyggeligt i løbet af dette program, så man kan se, om det skrider frem som planlagt. Du bør tjekke din fitness guide, og her kan du se en video på hjemmesiden her, som viser hvordan begynderen styrer sin kropsvægt. Videoen er endda målrettet mod begynderen, så du kan lære af andres fejl, så du ikke selv begår dem.